2 Mayıs 2016 Pazartesi

Miko Kahve ve Evde Filitre Kahve Yapma

Herkese Merhaba,
Dünyanın en eski kahve markalarından olan Miko Kahve'den bahsetmek istiyorum bugün sizlere ve evde kahve makinemiz olmadan da filitre kahve nasıl yapabilirizi anlatıp, hazırladığımız filtre kahvenin posası ile de nasıl güzelleşebilirze değinip yazımı noktalamak istiyorum :) Umarım keyifle sonuna kadar okursunuz..

Her şey gibi kararında tüketildiğinde çok faydalı olan kahve yudum yudum içilmeli ve içtikçe de kendinizi mutlu ve zinde hissettirmeli. Şuanda arkadaşlarınızla, eşinizle, dostunuzla belki tek başınıza gittiğiniz pek çok cafe bu markanın kahvelerini sunuyor bizlere.




Miko Kahve 1801 yılında Belçika'da kurulmuş, kalitesinden ödün vermeden büyümüş, bugün 5 kıtada, 30’dan fazla ülkeye ihracaat yapan dünya devi haline gelmiş bir markadır. Yıllık 10.000.000 kg’nin üzerinde üretim gerçekleştirmektedir.


Kahve dünyada petrolden sonra ticari dolaşımı en çok olan 2. üründür. Ekvator bölgelerinde yetişir.
Çekirdek
Filtre
İnstant gibi çeşitleri bulunmaktadır. Tabi bu kahvelerin de alt çeşitleri bulunmaktadır...
Gerçek kahve gerisinde posa bırakan kahvedir. Yani Türk kahvesi gerçek bir kahvedir, gerçi kullanılan çekirdek kalitesi açısından çok kaliteli olmasa da damak tadımızın bu tada alışmış olmasından dolayı hep aynı tür çekirdeklerden ülkemizde Türk kahvesi yapılmaktadır.
görsel alıntıdır

Siyah renkli Grand Milano ürünü % 100 Colombia Arabicası çok özel aromalı nefis bir çekirdek kahvedir. Yaren ya da Global ismi ile Clasico Crema adlı ürün de % 80 Arabica ve % 20 Robusta içeren özel bir harmandır. Türk damak tadına daha uygun, hoş kokusu, büyüleyici aroması ve müthiş kreması ile deneyim edilmesi gereken ve en çok sevilen ürünlerin başında gelmekteymiş. Bu çekirdek kahveleri kahve öğütme makinesi ile ya da aktar da veya kahve öğüten bir yerde rica edip öğüttürmemiz gerekiyor. Sonra cam bir kavanozda saklayabiliriz. Yani kendimiz lezzetli ve pahalı bir Türk kahvesi yapıp farklı bir deneyim yaşayabiliriz. 

Filtre kahve, suyun filtrenin içindeki kahveden geçerek alttaki hazneye damlamasıyla elde edilmesidir bu kahveye bu yüzden filtre ya da damla kahve denmektedir. Süzüldüğü için kafein oranı düşer. Tek dezavantajı, süzüldüğünde bazı aromaların bardağa gelemeden posada kalmasıdır.
Bir filtre kahvenin iyi olup olmamasını belirleyen faktörlerin başında su, kahve ve filtrenin kalitesi gelir. Filitre kahve makineleri oldukça pahalıdır bu yüzden içtiğimiz kahveler damağımıza gittiğimiz cafelerde çok hoş gelmekte. Ama bu kadar pahalı bir makine evlerinde olmayanlar da benzer bir kahveyi şu şekilde yapabilirler..


Ben de bu şekilde mor renkli 7-8 liraya satın aldığım French Press de Miko Kahvemi süt ile demledim ve oluşan posayı da atmayıp yüzüme peeling yaptım ve cildimde posada kalan kahvenin vitamini ile pürüzsüz ve hoş bir nemlilik kaldı, ayrıca duşta bütün vücuduma ve özellikle bacaklarıma da avucuma alıp ovuşturarak sürüyorum gerçekten harika bir deneyim herkese tavsiye ederim..

Sevgiyle kalın 






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 yorum:

  1. Ay canım çekti, bayılırım kahveye! Ve kahvenin telvesiyle peelinge bayılıyorum resmen! Çok yerinde bir öneri olmuş, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ediyorum kahve olmazsa olmazım olmuştur hep aslında doğa çöpe atılmaz sözü de çok doğru ama her zaman uygulayamıyoruz maalesef ..

      Sil
  2. mis gibi kokusu geldi buralara, afiyetler olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy çok teşekkür ederim misafirim olursan bir gün kendi ellerimle yaparım sevda sana da :)

      Sil
  3. Kahvenin her çeşidini severek tüketirim.Kahve keyif işi gerçekten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten öyle ama dozunda içilmeli tabi :)

      Sil
  4. Kahveyi zaten çok seviyorum ve tüketiyorum. Ama telvesiyle peeling yapma fikri çok hoşuma gitti. Ben de denemeliyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlaka deneyim cildiniz ışıldayacaktır :)

      Sil
  5. kahvesiz olmaz kokusu buraya kadar geldı sanki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olmuyor ama dozunda içilmeli, teşekkürler :))

      Sil